جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سیدمحمد جواد شوشتری،مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی

حوزه/ رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حوزه‌های علمیه باید فراگیر باشد به گونه‌ای که علاوه بر حوزه علمیه قم و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مستقر در این شهر مقدس، باید از ظرفیت همه حوزه‌های علمیه کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمحمد جواد شوشتری مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس باید مشاور و بازوی فکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: این مرکز باید در کنار حضور در کیمسیون‌های تخصصی، با برگزاری نشست‌های علمی، نمایشگاه و فعالیت‌های دیگر، ارتباط مفیدتر وبیشتری با نمایندگان مجلس داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل بین الملل گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس باید علاوه بر تنقیح قوانین، بحث روابط بین الملل را نیز جدی بگیرد.

شوشتری ادامه داد: این مرکز در ارتباط با مباحثی، چون چندجانبه گرایی در نظام بین‌الملل، استیلاء و همچنین ارتباط با برخی کشورهای شرقی از جمله چنین و روسیه و شبهاتی که در این زمینه توسط دشمنان القاء می‌شود، فعالیت‌هایی را آغاز کند.

مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به ارتباط وسیع‌تر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با وزارت علوم نیز تاکید کرد و گفت: برخی محصولات علمی این مرکز باید یک نحوی در دانشکده‌های حقوقی به عنوان منبع مورد استفاده قرار بگیرد، ارتباط با وزارت علوم در این زمینه بسیار موثر است.

شوشتری با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآورشد: حضور حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در راس مرکزتحقیقات اسلامی مجلس حضور مبارکی است از این حیث که ایشان با تجریه علمی و عملیاتی بویژه در عرصه ارتباطات و رسانه و آشنایی به مسائل جدید، می‌توانند موضوعات مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی را با مسائل روز به صورت جذاب‌تر و بهتر منطیق کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از معضلات امروز کشور ورودی‌هایی است که از رسانه‌های متنوع، خانواده‌ها و نسل جوان را مورد تهدید قرار می‌دهد، آثار علمی و مطالعات روزآمد حجت الاسلام والمسلمین دکتر نهاوندی قادر خواهد بود، موضوعات و مطالعات مرکز را به سمت رفع این تهدیدها جهت دهی کند.

شوشتری با بیان اینکه مطالعات علمی و پژوهش‌ها باید متناسب با نیازهای روز کشور باشد، گفت: باید از پوسته و نگاه صرفا علمی به بخشی عملیاتی برسیم، متاسفانه برخی آثار فقط برای بخش نخبگانی تدارک دیده می‌شود، در حالی که باید این فعالیت‌ها به نحوی ترسیم و طراحی شود که خروجی آن در بدنه مردم و جامعه قابل لمس باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha